Meldregeling en klachten
Meldregeling GZB
Wij hechten veel waarde aan het op een gelijkwaardige en zorgvuldige manier omgaan met elkaar en onze middelen, in lijn met onze identiteit. Daarom willen wij transparant zijn over onze gedragscode, wat wij verstaan onder misstanden en grensoverschrijdend gedrag, en hoe wij hiermee omgaan. Hiervoor verwijzen we u naar de beslisboom.
Het melden van klachten, misstanden of grensoverschrijdend gedrag
Loopt u tegen iets aan bij de GZB, en kan óf wil u dit niet onderling oplossen? Iedereen die in aanraking komt met de GZB kan een klacht, misstand of grensoverschrijdend gedrag melden. Een melding van een klacht kan via het meldloket worden gedaan. De melder ontvangt binnen twee werkdagen een bevestiging van ontvangst. De melder wordt binnen twee weken na ontvangst van de melding door de verantwoordelijke geïnformeerd over de opvolging hiervan.
Meldingen worden, indien mogelijk, direct telefonisch of schriftelijk afgehandeld, maar uiterlijk binnen tien werkdagen. Afhankelijk van de inhoud, het onderwerp en de ernst van de meldingen, wordt deze behandeld door de teamleider of de directie. Hierbij kan ook onze vertrouwenspersoon een rol spelen. Meer informatie over de procedure vindt u bij de downloads.
Externe Klachtencommissie
Ons
streven is om een melding eerst in overleg tussen de melder en de betrokkene
binnen onze organisatie op te lossen. Daarom bieden wij u eerst de mogelijkheid van klachtopvang en klachtbemiddeling aan. Hoe dit werkt, leest u in het document meldregeling en in het document klachtenregeling.
Is de afhandeling van de
klacht niet naar tevredenheid, dan is
er de mogelijkheid om uw klacht schriftelijk voor te leggen bij de externe onafhankelijke klachtencommissie.
U kunt uw klacht rechtstreeks voorleggen aan de externe klachtencommissie door deze schriftelijk in te dienen bij:
Klachtencommissie GZB, HGJB, IZB en de Herberg
t.a.v. de secretaris dhr. I.C.A. Tahaparij
E-mail: ica.tahaparij@kpnmail.nl
Telefoon: 0184-683028
Binnen een week ontvangt u een bevestiging en wordt u geïnformeerd over de verdere gang van zaken. Het reglement van de Onafhankelijke Externe Klachtencommissie en meer informatie over de werkwijze, vindt u hier.
Kosten
Er zijn geen kosten verbonden aan de behandeling van de melding. Eventuele kosten voor bijstand en advies zijn echter voor rekening van de melder.
![](https://plate.libpx.com/prod1-img/a47684fe66/infografic%20ethisch%20handelen%20extern-25071.jpg?width=575&crop=0%2C0%2C3508%2C2480&mode=crop&format=jpeg&dpr=1.0&signature=3ec73cb919d6eab1ce2fcb42ff6b265fe45421a2)
Loket voor klachten en meldingen
Loopt u tegen iets aan bij de GZB, en kan of wil u dit niet onderling oplossen? Stuur ons een bericht via klachten@gzb.nl, en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Geef in uw e-mail duidelijk aan welke situatie voor u van toepassing is:
· Ik heb een klacht
· Ik wil advies over een situatie
· Ik heb een vermoeden van een misstand
· Ik wil grensoverschrijdend gedrag melden
· Ik wil contact met een vertrouwenspersoon
Om uw e-mail correct af te kunnen handelen vragen wij u de melding te voorzien van de volgende contactgegevens:
· Relatienummer (indien bekend)
· Voornaam
· Achternaam
· Telefoonnummer
· Kerkelijke gemeente (indien van toepassing)